شما الان اینجا هستید: خانه / مجله/ آیا پیاده روی بیش از حد در دوره ی بارداری خطرناک است؟
h 616
i 0
S 0

آیا پیاده روی بیش از حد در دوره ی بارداری خطرناک است؟


آیا پیاده روی بیش از حد در دوره ی بارداری خطرناک است؟

کارشناس ترجمه آقای صادقی / 05 مرداد 1396 ساعت 00:14

مادر > دوره بارداری > تناسب اندام و زیبایی

پیاده روی زیاد در دوره ی بارداری خطری ندارد. در حقیقت، پیاده روی یکی از بهترین ورزش های دوره ی بارداری محسوب می شود. ورزش و فعالیت متعادل برای شما و کودکتان سودمند است. انجام ورزش های منظم در دوره ی بارداری بستگی به تناسب اندام قبل از بارداری تان دارد. توصیه می شود قبل از شروع هر گونه ورزش در دوره ی بارداری ابتدا با پزشک تان صحبت کنید.

  • دستورالعمل

طبق توصیه ی وزارت بهداشت ایالات متحده و خدمات انسانی انجام 30 دقیقه ورز در روز مثل پیاده روی برای زنان مفید است. حتی کسانی که به طور حرفه ای ورزش های دیگری را انجام می دهند می توانند از فواید یک برنامه پیاده روی بهره مند شوند. پیاده روی، علاوه بر فواید جسمانی دیگر به آرامش ذهن و کاهش استرس نیز کمک می کند.

  • فواید پیاده روی

پیاده روی در دوران بارداری به طور شگفت انگیزی برای شما و نوزاد در حال رشدتان مفید است. همچنین پیاده روی باعث می شود وزن مناسبی داشته باشید؛ بدست آوردن وزن زیاد در دوره ی بارداری باعث زایمان زودرس و تولد نوزاد بزرگ می شود. یکی دیگر از فواید پیاده روی مقابله با دردها و ناراحتی های شایع دوره ی بارداری است. یک بدن متناسب با خستگی کمتری می تواند نوزاد داخل رحم را به این طرف و آن طرف حمل کند. علاوه براین، با پیاده روی می توانید بدنتان را برای یک زایمان راحت آماده کنید. همچنین ورزش از بروز عوارض مربوط به بارداری مثل دیابت بارداری که می تواند سلامت نوزداتان را به خطر اندازد جلوگیری کند. در نهایت، پیاده روی به کاهش التهاب کمک می کند؛ راه رفتن و تحرک داشتن به کاهش تجمع مایع در پاهای تان کمک می کند.

قبل از شروع هر گونه برنامه ی ورزشی بهتر است با پزشکتان صحبت کنید. در صورتی که قبل از بارداری تحرک یا تمرین داشته اید، معرفی برنامه ی ورزشی جدید نیازی نیست؛ اما اگر از همان اوایل بارداری می خواهید بیش از دیگران پیاده روی کنید، شما به یک برنامه ی خوب برای شروع این کار نیاز دارید. پیاده روی تان را با 5 دقیقه در روز شروع کنید و به تدریج این مقدار را به 30 دقیقه یا بیشتر برسانید. ممکن است حتی پیاده روی سریع یا آهسته دویدن برای بعضی از زنان در اوایل بارداری بی خطر باشد، اما این مسئله به برنامه ی ورزشی شما قبل از بارداری و همچنین سلامت کلی شما بستگی دارد. بهتر است قبل از شروع پیاده روی سریع یا آهسته دویدن با پزشکتان مشورت کنید.

در بعضی از موارد خاص پیاده روی بیش از حد در دوری بارداری خطرناک است. اگر در زمان بارداری تان دچار فشار خون بالا هستید، ورزش زیاد ممکن است برای تان خطرناک باشد. همچنین زنانی که انقباض های اولیه یا خونریزی غیرطبیعی را تجربه می کنند باید پیاده روی را به حداقل برسانند. در صورتی که کیسه ی آب تان قبل از موعد مقرر پاره شده است، باید سریعا هر گونه ورزش را متوقف کنید. و در آخر توصیه می شود همیشه دستورالعمل های پزشکتان را در مورد ورزش های دوران بارداری در نظر بگیرید.

 

مادر > دوره بارداری > تناسب اندام و زیبایی
1396/05/05
کارشناس ترجمه آقای صادقی
کارشناس مامایی خانم میرمحمدی
www.livestrong.com
S s s s s s 0
o j k q

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
متن نظر
کد امنیتی