مدیریت استرس در دوران بارداری
07 تیر 1396 ساعت 05:16
0 نظرات

در دوران بارداری علاوه بر تغییرات هورمونی، تغییرات جسمی و روانی نیز اتفاق می افتد. این مسئله باعث استرس و فشار روحی در زنان باردار می شود. استرس و فشار روحی مدیریت فشار خون بالا را نیز دشوار تر می کند؛ به این صورت که وقتی زنان باردار راهی برای مدیریت استرس و فشار روحی شان پیدا می کنند، فشار خون بالا دیگر برای آنها مسئله چندان مهمی نیست.

انجام یوگا در دوران بارداری می تواند یک ابزار بسیار خوب برای مدیریت استرس در دوران بارداری باشد. اگر یوگا ناراحت کننده و سخت هست به راحتی می توانید با گوش دادن به یک موسیقی آرامبخش بدن و ذهن تان آرام کنید.

تمرینات ایروبیک گسترده با تأثیر بالا به طور معمول در دوران بارداری توصیه نمی شود، مخصوصا اگر بدنتان به آن عادت نداشته باشد. علاوه بر این، یک پیاده روی نیز می تواند کمک شایانی در کاهش استرس و شاداب ماندن تان بکند.

انواع مختلفی از درمان های گیاهی و مکمل ها وجود دارند که به از بین بردن استرس کمک می کنند. در استفاده از هر نوع مکمل محتاطانه عمل کرده و قبل از مصرف آنها حتما پزشکتان را در جریان بگذارید. در صورتی که پزشکتان اجازه می دهد چای بدون کافئین نیز برای رفع استرس گزینه مناسبی است. همچنین زنجبیل و ذغال اخته می توانند آنتی اکسیدان هایی را در اختیارتان قرار دهند که با استرس مقابله می کنند. اگرچه خوابیدن در دوران بارداری سخت به نظر می رسد اما به اندازه ی کافی خوابیدن در دوران بارداری بسیار مهم و حیاتی است. پس سعی کنید شش تا هشت ساعت در شب بخوابید.

در اکثر موارد فشارخون بالا در دوران بارداری بعد از زایمان و تولد نوزاد سریعا کاهش می یابد. اما گاهی اوقات فشار خون بالا درهمان حالت باقی می ماند که در این صورت پزشکتان برای برگردندان فشار خون تان به حالت عادی به شما دارو تجویز می کند.

فشارخون بالا در دوران بارداری به طور معمول منجر به مشکلات جدی نمی شود، اما اگر درمان نشود می تواند یک تهدیدی برای مادر و کودک باشد.

سعی کنید برای فهمیدن عوامل خطرزا و علل احتمالی فشارخون بالا قبل از بارداری وقت بگذارید و برای پایین نگه داشتن فشارخون تان در دوره بارداری اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

 

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش